Frasses Däck: "Ett enormt stöd"

Stöd och gemenskap – det är några av sakerna som Frasses Däck lyfter upp som de stora fördelarna med att vara med i First Stop.

– Jag kan, som en egen och liten verkstad, dra fördelarna av att vara del av en större grupp när det kommer till inköp, avtal och leverantörer. Gemenskapen som är i samband med möten, konferenser och resor är en annan stor fördel. Alla får och kan göra sin röst hörd, det är viktigt.

På vilket sätt hjälper First Stop er med marknadsföringen?

­– Kläder, logotyper och färger finns lättillgängligt. Vi har också en gemensam marknadsbyrå som hanterar både kedjan centralt och respektive verkstad lokalt, det är riktigt bra! 

Vilka är fördelarna med att ha en lokalt anpassad webbshop för att beställa däck och boka däckbyte?

– Var och en bestämmer själv sina egna priser, du säljer däck även i hängmattan till ett pris som du själv bestämt, det är häftigt!

Hur hjälper First Stop er med att säkra kvaliteten och arbetsmiljön på verkstaden?

– Med ett eget framtaget system hjälper First Stop den enskilda verkstaden att leva upp till dagens regelverk för arbetsmiljö, brandskydd och kvalitet. Det är ämnen som kan upplevas tråkiga, men som är väldigt viktiga. Där finns ett enormt stöd och hjälp i en annars tung process.

Vad innebär det att vara en soft franchise och vad är fördelarna med det?

– Här finns inga pekpinnar eller höga overheadkostnader, jag bestämmer själv! Min egen lojalitet avgör hur mycket jag får tillbaka i form av bonus och kickbacks samtidigt som jag är en i gänget.

 

First Stop är ett av Europas största nätverk av däckverkstäder. Vill ni få tillgång till fördelaktiga villkor och avtal, hjälp med marknadsföring och affärsutveckling av er verkstad? Anslut er idag.

Tillbaka till toppen